lördag 2 januari 2010

Kullsjön

I morse åkte jag och David till Kullsjön och fiskade Regnbåge. Det var några år sedan jag fiske regnbåge så detta skulle bli riktigt trevligt. Det var riktigt kallt, trots att solen tittade fram en stund så var det ca minus 7-8 grader och lite snålblåst. Vi började fiska runt halv nio och höll på till tolv. Bäst högg det på morgonen och ju närmare förmiddagen desto sämre blev fisket. Vi fick sammanlagt 5 st Regnbågar David fyra jag en, den största vägde 1.2 kg. Vi tappade några få med efter små försiktiga hugg. Jag ser fram mot nästa pimpel fiske, vart det nu blir av?

David största idag

Min första Regnbåge på några år

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Har ni några tips på vassa ställen vid Kullsjön?

    Främst för flugfiske!

    //Jonas

    SvaraRadera
  2. Jag har tyvärr inte det,jag brukar aldrig fiska i Kullsjön med fluga

    //Fredrik

    SvaraRadera