lördag 22 maj 2010

Sävelången

Idag åkte jag ner en till Sävelången med tre av barnen för att åka ut fiska lite. Det var faktiskt första gången jag åkte ut med alla tre samtidigt. Tidigare har det bara varit Matilda, men det funkade faktiskt bra idag, vi var dock inte ute så länge, plus att jag hade med mig en påse bilar ifall att det skulle bli lite gnälligt.

Efter att varit ute i ca 2 timmar och inte fått ett ända hugg, så högg det precis innan jag skulle ta upp och veva in. Det var en ganska liten gädda som högg, men det var verkligen lyckat, för barnen tyckte det var jätte spännande att se jag fick upp fisken och att de fick känna lite på gäddan innan jag släppte tillbaka den.

Så premiär turen blev helt klart godkänd och vädret kunde ju inte bli mycket bättre heller. Det var bara att njuta.

1 kommentar: