söndag 10 april 2011

Aspen

Då var premiär trollingen klar för Aspen 2011, väder mässigt var detta en kanon dag, strålande sol och helt vindstilla. Bästa dagen hittills under april i alla fall


Det var en aning kyligt på morgonen bara när jag satte i båten vid halv kvart över sex på morgonen, minus en grad, men jag visste att det snart skulle bli varmare. Jag provade att trolla ut mot bärget och körde lite runt där, satte även på en tyng och lodade ner min nya stora vobbler på 28 cm, men tyvärr fick den inte smaka gädda idag. I början körd jag mest på djupt vatten, men efter hand gick jag mot grundare vatten till runt 3 – 6 meter. Inte för en klockan hade blivit halv tio small det äntligen på. Strax utanför åmynnigen på 3,5 meters djup högg en riktigt fin gädda runt 3,6 kilo. Först trodde jag att jag vobblern hade tagit i botten, efter som det var soppas grunt men det visade sig vara en fin lekgädda.


Efter att jag släppt tillbaka gäddan körde jag förbi grundet en gång och för att sedan köra ett sista varv förbi åmynnigen men det var inget mera denna fiskedag. Nästa fiske kommer ske i Aspen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar