onsdag 6 juli 2011

Vrestaby

Då var det åter ett nytt Vrestaby fiske hos Sten igen. I förrgår åkte jag upp för att mestadels fiska efter Abborre, men även inslag av popperfiske efter gädda i vikarna. Vi körde först trolling till en av vikarna för att kasta efter gädda och efter bara några kast så fick Sten på en hyfsad gädda som tyvärr släppte

Vi kastade vidare med popper i samma vik, men ingenting hände så vi trollade vidare till en bra vik där det brukar stå rätt så stor abborre. Sten och jag kastade med spinnare och efter några kast så fick Sten hugg och någon sekund senare fick även jag hugg, så ett tag drillade vi båda fisk samtidigt. Dessvärre släppte Stens rätt så stora abborre och jag som trodde jag hade på en riktigt stor abborre visade sig sedan vara en gädda på drygt 1,5 kilo. Snacka om att man blev besviken. Vi fortsatte att kasta i viken och till slut fick sten upp en gädda i alla fall på runt kilot.

Vi trollade vidare och kastade av en av våra favorit vikar där det finns en rätt ok brant. Där brukar det stå fisk och det visade sig göra det även nu för det högg en lite mini gädda på runt tio cm på stens Spinnare. Vi fortsatte längre in i viken och bytte till popper istället för att kasta efter gädda. Efter ca 10 minuter högg det på min popper och en gädda på runt 2 kilo blev tillbaka släppt.

1 kommentar:

  1. Hej Fredrik!!

    Kul att titta på din blogg.
    Förstår att du lägger mycket tid på fisket.
    Önskar dig all lycka med detta och alla barna.

    MVH
    Sven och Ninni i lerum

    SvaraRadera