söndag 25 september 2011

Sävelången

Tanken var att jag skulle skippa fiska Aspen för ett tag och även då Sävelången, men det blev ändå av att jag åkte ner vid sjutiden i morse för att köra lite trolling efter ett sent beslut igår kväll. Hade jag haft mer tid hade det troligtvis blivit sjön Anten eller sjön uppe hos Sten.

Jag satte i båten vid sjutiden på morgonen och körde enbart i den stora viken till vänster som stenbron. Det var halvklart väder och mellan 11-12 grader i vattnet. Jag hade inte så jättestora förhoppningar att det skulle hugga, för att det har varit trögt ett bra tag varje gång jag trollat i Sävelången. Så även idag, första och ända hugget kom strax efter åtta, men tyvärr släpppte gäddan, sedan hände det ingenting alls. Jag provade lite olika wobblers men det hjälpte föga så jag tog upp båten strax efter tio på förmiddagen. Det var ända häligt att komma ut en stund och blöta wobblerna.

Härlig höstmorgon med ca 12-14 grader vid sjutiden på morgonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar