söndag 19 april 2015

Bottenmete


Denna fina vår helg blev det allt lite fiske, både under lördagen och idag söndag. Det var mestadels barnen som fiskade, men jag tycker det bara är kul se dem få fisk. Fisket denna helg bestod av bottenmete. Barnen och jag riggade upp spöna för bottenmete runt fyra tiden på lördag eftermiddag. Vädret var soligt och nästan ingen vind alls så det var bra förutsättningar. Grillen fick hänga med för lite korvgrillning samtidigt som barnen metade. Vi fick några mörtar, Sarvar och ett par fina Björknor.
Vi packade ihop fiskegrejerna runt sex tiden på eftermiddagen. Barnen var nöjda och glada att det nappade så bra. Senare på kvällen gick jag ner själv och bottenmetade en stund. Det dröjde knappt fem minuter innan en Sarv högg. Sista nappet för kvällen fick jag upp en art jag aldrig fått förut. Det var en Snorgärs. En liten fisk som påminner om en liten Abborre. 
Under söndagen så var min svärfar och min svåger med och metade med barnen. Vädret bestod av sol och lite vind. Det var också lite varmare i luften med, men fisket gick lite trögare idag än igår. Vi fick en sarv, ett par Mörtar och några Löjor.

Sammanfattningsvis var det en bra helg med mycket fisk, soligt och varmt väder. Nästa fiske för mig består nog troligtvis efter gädda. Vi får se….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar