torsdag 11 augusti 2016

Anten


I morse blev det tur till sjön Anten för trollingfiske. Trotts att det snart är i mitten av augusti och månaden är klassad som en sommarmånad var det vara ynka fyra plusgrader på morgonen när jag satte i båten i sjön. Riktigt kallt för årstiden kan man säga. Hösten närmar sig med stormsteg, den saken är klar i alla fall. Fisket gick tyvärr sämre denna morgon, vädret var mulet vilket är bra gäddväder och det blåste knappt ingenting på sjön och här och var låg det kvar lite dimbankar. Kvart över fem la jag som sagt i båten och strax efter halv sju så kom det första hugget på det bakre spöt med en wobbler som brukar ge bra resultat på gösar. Men när väl hugget inträffade så höll jag på att packa upp mina smörgåsar och när jag väl vände mig om så stod spöt som en rejäl båge och när jag skulle göra mothugget så var fisket tyvärr borta. Garanterat gös som högg. Fruktansvärt trist att man inte var med när hugget kom för att det var det ända hugget under hela fisket. Trotts varierande wobblerval, olika färger samt olika längder med linsläpp hjälpte detta inte. Vid tiotiden körde jag upp båten på trailern ingen för att batteriet var så gott som helt tomt. Nästa fiske kommer att ske i ån och då blir det flötestrolling som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar