fredag 21 oktober 2016

Gäddfiske


Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen nu, men det beror på att det har varit riktigt dåligt fiske. Jag har fiskat nästan varje helg sedan jag skrev sist, men bommat alla fiskepass i ån. Jag förstår inte riktigt vad det beror på. Hösten har varit här ett tag nu, men inte ens flötestrolling har imponerat på gäddorna. 

Förra söndagen gjorde vi i alla fall ett försök jag och min svåger Niclas för att se om det blivit lite mer fart på gäddorna samt att vi skulle prova hans undervattenskamera i ån. Vädret var mulet med kalla vindar så förutsättningarna var bra vädermässigt i alla fall. Jag satte på en mörk vobbler på mitt spö och Niclas satte på en stor gummi fisk på sitt spö. Det var en rejäl gummifisk som hade en otroligt fin gång i vattnet, både i sakta fart samt lite snabbare fart. Vi körde ut från bryggan runt tio tiden och det tog faktiskt inte mer än en kvart så högg det på Nicklas stora gummifisk. Det var en fin gädda som högg. Jag skulle kunna titta på att den vägde mellan fyra och fem kilo, men precis när jag skulle landa gäddan så tappade han tyvärr den. Men som tur är hade han ju kameran som satt en bit ovanför betet så vi fick ju med gäddan på film trotts allt.

Vi fick tyvärr inget mera hugg resten av fisket. Det var heller ingen gädda som var framme och tittade på hans gummifisk heller under resten av trollingen. Hoppas nu fisket kommit igång bättre i ån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar