söndag 20 juni 2010

Aspen

Idag var det premiär för Aspen i år. Det hängde lite regn i luften när jag satte i båten vid sex tiden på morgonen, men vattnet låg som en spegel, nästan hela morgonen och förmiddagen faktiskt. Det började duggregna ungefär efter en timma, sedan var det uppehåll blandat med skurar, men jag hade flytoverallen med mig, så det fick regna hur mycket det ville.

Jag bestämde mig för att enbart trolla ute på det djupa vattnet. Kanterna brukar faktiskt ge sämre restultat. Men det var riktigt trögt de första fyra timmarna, inte ett hugg. Jag provade även att köra ett par gånger jäms med grundet, samt kasta av med poppers, men inte det hjälpte heller. Men efter fem timmar högg det rejält, riktigt kraftig hugg, sedan var allt över. Allt tyder på Gös. Tyvärr ville Gösen inte kroka sig denna gången heller. Strax efter det stora hugget så smällde det på igen!


Denna gången var det en tre kilos som gädda högg. Fick den som vanlig på min ledade gäddfärgade Westin vobbler. Jag har tappat räkningen på hur många jag fått på mina Westinare nu, men det visar sig att de ledade ger bäst resultat.
Efter att tagit några kort fick gäddan åter friheten. Efter 6,5 timmar gav jag upp fisket, nöjd och torr. Troligtvis blir det Aspen igen nästa gång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar