onsdag 30 juni 2010

Aspen

Igår eftermiddag så åkte min jobbarkompis Sten ut med mig efter jobbet för lite fiske. Vi la i båten vid halvfem tiden, och det var riktigt solig väder, med lite lätt blåst. Det var även premiär för mitt nya ekolod som fungerade jätte bra. Det visade sig att det var trögfiskat denna kvällen. Vi körde trolling både längs kanterna och på djupet, men inte ett hugg. Eftersom det började blåsa lite mera beslöt vi oss för att dra in mot en vik där det var lä och kasta av samt att ta lite fika.

Sten tappade en Abborre innan han skulle ta sitt kaffe, men annars var det heldött i viken. Vi provade att köra sakta runt vasskanterna samtidig som vi kastade med popprarna, men inte heller det gav något resultat. Efter en stund började det mörkna rejält på himlen och et regn väder var på ingånde. Vi beslöt oss då för att trolla in mot rampen igen fast vi körde bara på djupet.
Det var då hugget hugget kom, mellan det stora berget och vasskanterna på andra sidan. Gäddan vägde drygt två kilo, men den kändes betydligt större men kroken hade fastnat i ovansidan gälen, så när jag väl såg gäddan blev jag dock lite besviken på att den inte var större, men man får vara nöjd ändå. Vi fick i alla fall fotat än gädda som fick friheten åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar