söndag 31 oktober 2010

Vrestaby fiske

Igår jag var uppe hos Sten igen och fiskade. Det var ju så himla bra fiske sist där uppe så det fick väga över än att köra trolling i Aspen. Vi började trolla ut vid halv nio denna fina höst dag. Vi han inte mer än köra ut ca 50 meter innan det högg på min gråa Westin vobbler, men tyvärr så släppte den lika fort. Efter att vi kört ca en halvtimma längs med kanterna högg det igen, denna gång på Stens vobbler. En lite gädda på kilot.
Vi fortsatte sedan att trolla vidare längs kanterna och strax efter Stens tillbakasläppta gädda så högg igen på min gråa Westin, men även denna släppte. Vi bestämde oss för att prova lite mer på djupet i frivattnet, så jag bytte till min mest djupgående vobbler och det dröjde knappt fem minuter innan det small på, ingen stor heller, men nästan 2 kilo kan jag tippa på.

Sista timman hände inte direkt någonting, vi hade ytterligare ett par hugg bara. Fiske var ända ändå helt ok, fin höstdag sista helgen i Oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar