lördag 6 november 2010

Aspen

Sist jag fiskade i Aspen var i september, det var ett tag sedan och idag skulle det bli riktigt kul att komma tillbaka till sjön och se hur höst fisket skulle vara, september var ju verkligen ingen bra månad i Aspen för mig. Min granne Anders följde med mig denna lite råkalla, halvklara morgon.
När vi satte i båten på morgonen vid halv åtta tiden var det riktig dimmigt ute. Man såg knappt något alls, men som tur var hade jag GPS på min mobil plus att jag hade ekolodet så det var hel lugnt. Efter ca två timmar lättade äntligen dimman.

Tyvärr var även fisket riktigt lugnt med, alldeles för lugnt. Inte ett ända hugg, helt dött i nästa fem timmars fiske! Det är andra gången jag bommar när Anders följer med och fiskar, jag tycker synd om honom Men nästa gång han följer med så ska jag förhoppningsvis se till att det han får känna på gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar