måndag 6 juni 2011

Vrestaby, premiär trolling 2011 hos Sten

Igår var det premiär med trolling i sjön uppe hos min jobbarkompis Sten. Det var riktigt härligt väder, ca 25 grader varmt och nästan ingen blåst alls. När kvällen kom låg hela sjön spegelblank. Vi började trolla ut vid halv sex tiden och hade som vanligt målet inställt att köra trolling till vikar och kasta med popper, samt att trolla vidare till nästa.

Vi första viken tappade jag tyvärr en gädda som var efter poppern 2ggr, men tyvärr så gick gädda fri. Riktigt synd det för det var ganska så stor vad vi såg. Vi fortsatte att trolla vidare till ytterligare en bra vik där Sten fick sin stora Abborre förra året, även här small det på på min popper men även här var oturen med mig även denna gäddan släppte. Vi fortsatte trolla vidare och testade nya vobbler, men det visade sig att ingenting hjälpte.

Det visade sig att det var i vikarna vi skulle få hugg. Runt kvart i nio så fick Sten en fin gädda på 3 kg i en var våra favorit vikar. Han fick den på sin nya Jerkbait vobbler.

Vi fortsatte längre in i viken och strax efter Stens fina gädda small det på igen på min popper men även här släppte den. Det var väll antagligen inte meningen att jag skulle få upp någon gädda idag alls. Sten fick ett nytt hugg strax efter mitt, men den släppte vid relingen, men det gjorde inget för den var ändå inte stor. Vi fiskade till klockan hade närmat sig halv elva sedan gav vi upp. Men man var ändå helt klart nöjd ändå trotts att jag tappade tre stycken gäddor. Det otroligt härliga vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar