fredag 12 augusti 2011

Anten

Igår var jag och Sten första gången i sjön Anten och fiskade. Vädret var halvklart och lite soligt. Det blåste dock mer än var vi trodde det skulle göra, det gick nästan gäss. Vi satte i båten vid halv åtta tiden uppe vid Gräfsnäs.

Tanken var att vi enbart skulle köra trolling på djupet och vobbler valet var en chansning, för jag visste inte riktigt vilka färger som fungerar bäst. Jag bestämde mig för att ta en av mina Westins vobbler som jag tyckt fungerat bäst den sista tiden på gädda och gös i Aspen. Valet blev klockrent för vi han knappt inte komma ut från viken där vi satte i båten innan det small på en fin gädda på 4,5 kilo.

Efter att vi släppt tillbala gäddan fortsatte att köra vidare ut mot sjön och rundade det närmaste grundet och tillbaka igen och då högg det på Stens wobbler, en riktigt fin gädda var det, jag skulle kunna gissa att den kunde väga någonstans runt 6,5 kg , Det tråkiga var att när vi precis skulle ta upp gädda sprattlade den till och gäddan simma ner mot djupet. Jäkla otur, men den satt bara med en krok i munnen så det var kanske inte så konstigt.

Vi fortsatte att köra vidare… men ju mer klockan gick till förmiddag ju trögare blev det och mindre fiske på lodet visade sig så vi körde till ett par vassar och fiskade med popper istället, men även det visade sig vara trögt. Mer hände inte denna fiskedag, men Anten var en trevlig sjö att fiska i och jag kommer att återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar