söndag 7 augusti 2011

Aspen

Säsongens andra gösfiske i Aspen var Anders och Joakim med. Jag sa till dem att idag kommer vi säkert få något stort pga att jag glömde min kamera hemma för första gången. Jag var för en gång skull ganska säker på detta och det skulle visa sig under kvällen om jag fick rätt.
Vi körde ut med båten strax efter klockan sju i den riktning på sjön som vi trodde skulle ge bäst reslutat. Jag hade som vanligt på min gös favorit och det tog inte så lång tid innan det small på, men retligt nog tappade jag gösen trots att jag höll spöt i handen. Då var jag ganska så irriterad, men det gick ganska så fort över för inte så långt efter högg det igen, en fin gädda som fick simma tillbaka efter att fastnat på linsen.

Vi fortsatte att trolla vidare och efter någon timma högg det igen, en gädda till. Något mindre i storlek, men ändå kul fight. När Anders skulle ta kort på mig högg det i hans spö, men efter som han var upptagen med att ta kort var gösen lika fort borta, lite otur där Anders.

Vi trollade vidare i de riktningar som vi trodde bäst på och jag fick ytterligare hugg, denna gång var det en gös som hugg, men det trista var att han tog med sig min vobbler för att linan gick av. Det var inte bra alls, men jag hade en reserv som är lika dan, men ändå trist. Det har ju blivit en del gösar på min favorit. Nästa gång ska jag knyta om efter att man fått ett par gäddor!

Erfarenhetsmässigt så brukar det smälla på gösar när vi åker in till rampen på de ställen vi vet är heta, och som så många andra gånger förra sommaren så högg det där nu igen. Andres fick en grann gös runt 5 kilo.

Mer hände inte denna riktigt fina sensommar kväll, det var runt 13 grader i luften och och vattnet låg som en spegel nästan hela tiden. Att jag glömde kameran hemma visade sig att jag skulle ha rätt att vi skulle få något hyfsat denna kväll. Men det var första och sista gången jag glömde kamera, det kan jag lova. Tur att det finns kameror på mobiltelefoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar