lördag 15 oktober 2011

Vrestaby fiske

Åter igen ett nytt fiske hos Sten i Vrestaby. Nu är det höst på allvar kan man säga, -2 grader i luften och ganska så dimmigt på morgonen när vi skulle börja fiska.

Men vädret var riktigt härligt när väl dimman lättade. Först låg sjön som en spegel men mot slutet blåste det bara lite grann. Kanon höst fiske dag kan man sammanfatta det.

Fisket var trögt i början, jag provade ett par andra vobbler innan jag satte på min favorit. Först satte jag på en ganska så färggrann Westinare, men inte hugg på den. Efter någon timma bytte jag till en mindre vobbler, grönaktigare färg med större sked, men inte ville gäddorna hugga för det. Sten provade med några vobbler olika storlekar men inte hjälpte det heller. Sista timman bytte jag i alla fall till min favorit Westinare som funkar bäst i sjön, och även denna gång svek inte vobblern mig.

Vi var precis på väg att ge upp fisket när klockan hade slagit halv tolv, men vi bestämde oss för att köra ett sista litet varv utan för den stora viken och tur var det för äntligen högg det, men det var ingen stor gädda som högg. En gädda som inte var värt att väga. Men nu var det inget bom fiske iallafall.

Efter att släppt tillbaka gädda igen så trollade vi in mot land för att lägga upp båten, men fem minuter efter att släppt tillbaka första gädda så högg det igen, lite större än första men ändå liten.


Kul att min vobbler fortfarande håller så hög klass i sjön. Mer hugg blev det inte denna fina höst förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar