söndag 30 oktober 2011

Vrestaby

Nytt fiske uppe hos Sten i Vrestaby igen. Denna söndag blåste det rätt så hyfsat och regnade en hel del under fisket, nästan hela tiden. Det var bara lite lätt uppehåll på morgonen. Vi började trolla ut vid åtta tiden på morgonen, jag satte på min nya Wobbler som jag köpte i början av veckan. En gul färgad wobbler med svarta ränder och en rätt så stor sked. Wobbler är ca 12 cm. Det var en chansning att se om det skulle hugga någon intresserad gädda.
Vi bestämde oss för att trolla till andra sidan sjön för att det var mycket mera lä på den sidan, valet skulle visa sig vara bra för att det tog knappt 10 min innan det högg. Min nyinköpta wobbler blev invigt med gädda första gången.


Vi fortsatte att trolla vidare i regnet och blåsten, men det blev inte mer hugg på en stund så vi tog beslutet att äta frukost vid strandkanten.

Frukosten satt fint och vi fiskade vidare. Ca en timma efter vi åt högg det ytterligare en på min nya wobbler, men det var en liten gädda på knappt halv kilot som jag inte ens brydde mig om att ta kort på. Efter en stund bytte jag wobbler till min gråa större Wesin de två sista timmarna, men det ville inte hugga någon mera gädda denna regniga men ändå härliga söndag. Innan vi tog upp båten kollade vi Stens mörtstuga, men det var ingen mört i tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar