måndag 6 augusti 2012

Aspen

Ännu ett fiske i Aspen, meningen var att jag egentligen inte skulle åkt ut alls och fiskat, men vädret såg bra ut med bara lite blåst så det blev ett fiske i alla fall. Denna tur var jag själv ute, och jag satte i båten strax efter halv sex på eftermiddagen. Det blåste en del i början men ju längre tiden gick så la sig vinden för att tillslut bli helt vindstilla. En riktigt fin eftermiddag/kväll. Jag satte på min nya Westin Platypus med ett sänke på linan på ena spöt och på det andra spöt blev det min ledade favorit Westinare. Jag bestämde mig för att börja trolla över det hetaste stället i sjön och som förra fisketuren högg det nästan på samma ställe. En ok gädda på drygt tre kilo släpptes tillbaka.
Kul med att de högg på min nya wobbler. Efter släppt tillbaka gäddan trollade jag vidare på djupen och nu låg sjön som en spegel. Klockan tickade på ganska så fort och mörkret kom så sakta smygande så jag körde mot rampen igen. Denna kväll var jag egentligen inte ute efter gös, men på vägen in så högg det på min andra nyinköpta wobbler. En helt annan färg än den jag brukar få på. Riktigt kul, första gösen för i år. Bättre sent än aldrig.
Trots mindre fisketimmar denna kväll så var det ett riktigt lyckat fiske trots allt, samt att vädret var kanon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar