lördag 28 juli 2012

Aspen

Säsongens andra gösfiske i Aspen så var Joakim med igen. Vi bommade förra göspasset, men förhoppningsvis kanske turen vänder. Det hade blivit lite varmare i vattnet med sedan förra fisket, temperaturen låg nästan konstant på plus 19 grander ute på sjön. Vid kanterna låg temperaturen på ungefär 21 grader. Vi satte i båten vid halv sju tiden, vädret var kanon, sol, knappt någon vind alls så det var bra förutsättningar. Jag satte på min favorit wobbler den blåa ledade Westinaren på ena spöt samt på den andra spöt min bästa gös wobbler. Efter ca en timma högg det på min blåa westinare, när vi närmade oss det branta berget i sjön. En fin gädda på 3 kilo.
Vi fortsatte att trolla vidare, jag körde med samma wobbler under hela kvällen, medans Joakim byte lite för att testa sig fram. Efter fikat vid en vasskant så trollade vi ut på djupet igen. Klockan hade närmat sig tio och under timman fram hade Joakim två stycken gös hugg. Tyvärr så krokade sig ingen. Mer hände inte under kvällen så vi la av strax innan klockan tolv. Nästa gös pass funderar vi på att åka ut ett par timmar senare och prova på att fiske lite längre in på småtimmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar