lördag 8 juni 2013

Aspen


Idag var det egentligen inte meningen att jag skulle fiska över huvud taget, men jag åkte ut en liten stund med 3 av barnen. Det blev Albin, Anton och Jennifer som följde med en stund mitt på dagen.  Det blåste förvånansvärt mycket på Aspen när vi körde ut. Jag körde med tre spön under fisket, med wobbler som varierade i färger och storlekar.  På vägen ut fikade barnen , men det blåste ganska mycket så vi bestämde oss för att dra oss tillbaka mot rampen igen.  Jag han inte mer än vända upp båten innan det small till på en av mina wobbler. Kul var även att de högg på min ena sidoparavan.  Jag var ganska säker på att det var en gädda som högg men det visade sig att det var en gös!
Riktigt kul och första gösen i år. Storleksmässigt var det inget märkvärdigt men jag kan tippa på att den vägde runt 2 kilo. Mer hugg blev det inte under detta korta men lagom fiske för mig och barnen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar