lördag 20 juli 2013

Aspen



I morse blev det fiske Aspen. Jag är egentligen ganska så trött på Aspen, men det blev den sjön tidigt i morse i alla fall. När jag satte i båten vid halv sex på morgonen låg hela sjön som en spegel vilket den gjorde under hela fisket och solen var nästa uppe. Förhoppningen var att det skulle hugga någon gös denna morgon när jag gick upp extra tidigt.

Jag satte på wobblerna som jag trodde mest på, olika färgar och olika djup. När första timma hade gått högg det på min absoluta favorit wobbler, men när jag skulle göra mothugget hade gösen släppt. Jag fortsatte att trolla de hetaste platserna men det var ganska så trögt. Jag bytte bara den bakersta wobblern till en med djupgående. När klockan visade halv tio högg det äntligen på min mest djupgående wobbler.
En ganska fin gös som högg på ca tio meters djup. Riktigt kul då det har varit segt fiske denna morgon. Efter lite foton på gösen körde jag mot rampen igen och fick njuta av en riktigt härlig sommar morgon vid vatten när sommaren är som bäst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar