tisdag 3 september 2013

Aspen



Då var man tillbaka igen med ännu ett fiske i sjön Aspen. Jag har semester denna vecka så alternativet för dagen passade bäst för just sjön.  Jag la i båten vid rampen ungefär vid kvart i nio tiden, vattnet låg som en spegel och det var helt vindstilla. Det var bara lite dimma på morgonen, men den trängde solen ganska så snabbt bort.
Fisket var desto trögare. Jag trollade runt på olika djup med tre olika wobbler som även dessa låg på olika djup men inte en ända fisk som ville hugga. Inte ens när det började komma några moln och började små blåsa på förmiddagen. Det var helt enkelt helt dött, finns ingenting mer att skriva förutom att vädret var underbart men inte för gäddfiske.
Nästa fiske kommer inte att ske i Aspen på ett tag. Jag börjar alvarligt på att tröttna på den sjön. Jag ska försöka få till ett fiske i sjön Anten istället. Sjön uppe hos Sten är med ett alternativ som kommer att ske snart, speciellt på hösten då sjön är extra het.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar