fredag 6 september 2013

Aspen




Då var man tillbaka på sjön Aspen igen för fiske trotts att jag skrev i förra inlägget att jag verkligen inte skulle fiska där igen på ett tag. Men idag passade det bra att fiska i Aspen för min granne Kim var med på lite gäddtrolling. Vi hade bara tre timmar på oss att fiska innan hon skulle jobba. Vädret var riktigt bra med sol och lite blåst, men ju längre mot förmiddagen klockan gick så började det blåsa allt mer. Jag riggade upp fyra spön och som vanligt med wobbler som gick på olika djup, i olika storlekar samt olika färger. En av wobblerna var så klart min ledade Westin wobbler. Och just på den wobblern högg en gädda. Wobblern har riktigt många bitmärken nu. – En riktig trotjänare!

När väl gäddan högg så gjorde jag mothugget och gav sedan spöt till Kim som drillade in fisken. En fin gädda men en vikt på drygt 2,5 kilo gissar jag. Efter att jag fotat gäddan fick den simma tillbaka igen. Kim var lika nöjd som jag. Vi fortsatte att fiska vidare ett par timmar till, men ingen mer gädda ville hugga. Skönt att inte bomma ytterligare en gång i Aspen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar