fredag 20 juni 2014

Aspen



Igår eftermiddag var egentligen inte tänkt att jag skulle fiska, men vädret blev bättre och då passade jag på att köra ett race. Jag var ju ändå ensam hemma. Det blåste en hel del på sjön när jag satte i båten vid halv sjutiden. Det ven i linorna i ca en timma innan vinden avtog. Sjön låg sedan nästan som en spegel och solen sken så kvällen blev riktigt härlig. Fiske var kanske inte det bästa, men en tillbakasläppt gädda blev det iallafall. Gissningsvis tror jag att den vägde nästan 3 kilo.

Först trollade jag på djup mellan 6-10 meter för att sedan köra djupare på 15-20 meter. På de hetare platserna i sjön gav det ingen utdelning ikväll utan gäddan högg mitt i sjön kan man säga. Denna gång var det de bakre spöt som det högg på. Gäddan högg på ca 7 meters djup, med ett total djup på ca 20 meter. 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar