söndag 22 juni 2014

Aspen



Det blev ett trollingpass igårt trollingpaspass även denna eftermiddag i sjön Aspen. Jag kom fram redan vid femtiden, men det blåste så mycket så jag fick avvakta och sätta i båten en timma senare. Vädret var annars ganska så fint. Skillnaden med detta trollingpass är att denna gång provade jag med att agna med mört. Jag provade två saker, det förta var att trollingfiska med mört på en av mina sidoparavaner samt på det andra spöt testa mitt flötestrollingsflöte. Mört har jag en hel del i frysen sedan förra sommaren. 

Men fisket var fruktansvärt trögt. Inte ett ända hugg på hela eftermiddagen och kvällen, trotts fiske i 4 timmar. Den sista timman lät jag mörten vara kvar på spöt med sidoparavanen medans jag provade med olika wobbler med olika djup på det andra spöt, men ingenting hjälpte. Det ville verkligen inte alls hugga denna kväll. Jag fick istället njuta av det vackra vädret som var under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar