tisdag 9 juni 2015

Bottenmete



Denna fina försommar kväll var det egentligen inte tänkt att jag skulle fiska över huvud taget, men det var första dagen på länge som det var riktigt härligt väder med ingen blåst alls så man fick helt enkelt passa på att fiska. Tanken var att jag inte skulle fiska så länge utan max en timma för mer hinner jag inte för jobb väntar i morgon. Tur var i alla fall att jag gick ner till vattnet och botten metade för det tog knappt 10 minuter innan första fisken högg. En Sarv blev det. Fem minuter senare nappade igen och jag kände i spöt att det var bra mycket mera tyngd denna gången. Jag trodde först att det var en abborre, men det skulle visa sig att det var en riktigt fin Björkna. Personligt rekord dessutom.
Knappt fem minuter senare nappade det på mitt andra spö och en till fin Björkna fick syna linsen. Den var lite mindre men ändå fin storlek.
Om nästa fiske blir under någon veckodag så blir det att meta som står på tapeten. Till helgen kanske jag tar båten och fiskar efter gädda. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar