lördag 13 juni 2015

Gäddfiske


Denna soliga lördags morgon gick jag, Emil och Anton ner till båten för att köra lite trollingfiske. Vi hann bara fiska ett par timmar för att jag skulle göra annat sedan, men ett par timmar på oss att grabbarna skulle känna gädda, ja det var det vi hade på oss.
Första sträckan satte Emil på en Rapala Magnum och Anton ett av mina tailbeten. Första sträckan innan vi vände båten bommade vi. Vi bytte wobblers igen till två stycken Westins jätte med ett par olika färger och körde samma sträcka tillbacka. Jag fick två mindre hugg inom loppet av 20 minuter och båda gångerna gav jag Emil spöt, men tyvärr släppte gäddorna båda gångerna. Turen vände efter en stund, denna gången var det en gädda som högg på Antons Westin wobbler. Det var Antons första gädda i livet som fick upp. 
Efter att jag släppt tillbaka gäddan så drog vi oss hem mot bryggan igen för mera fiske hann vi inte med. Nästa trollingpass blir med Emil så satsar vi på att han också ska dra upp en gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar