lördag 29 april 2017

Bottenmete


Ikväll var det första gången i år jag och mina pojkar gick ner för att bottenmeta abborre eller vitfisk. Förhoppningsvis borde fisket kommit igång så har i slutet på april månad trotts att det har varit riktigt kyligt nästan hela månaden. Först var vädret lite halvklart för att sedan gå över till mera sol fram på kvällen. 

Jag själv bottenmetade inte jag utan pojkarna satt med var sitt spö med mask som agn och inväntade att spötopparna skulle rycka. Det tog inte lång tid alls innan den första abborren nappade och sedan rullade det bara liksom på. Jag tror att vi fick runt 2-3 abborrar, 2 Björknor samt några mörtar. Höjdpunkten var helt klart Emils fina Brax. Det var den näst största han har fått så han var riktigt nöjd.
Fisket visade sig vara bra trotts att det är riktigt kallt i ån. Lite mera värme ute så kan det bli riktigt bra framöver att bottenmeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar