söndag 17 september 2017

Anten


Igår morse åkte jag och Albin till sjön Anten för att trollingfiska gädda, vi åkte inte så tidigt som för två veckor sedan för att det var så dimmigt så vi åkte vid halv sju i stället. Det var ett bra val för när vi åkte ut från rampen runt kvart över sju så hade nästan all dimma lättat samt solen började titta fram. 

Valet av wobbler jag använde var så naturtrogna färger som möjligt samt att vi använde fyra spön i stället för sex spön. Efter satt ut spöna så tog det inte mer än 15-20 minuter innan första hugget kom. Det var som vanligt ett spö som hade sidoparavan på som gäddan högg på samt att det var på min favorit wobbler igen. Wobblern har nu levererat hugg de senaste gångerna i rad i Anten så den börjar bli riktigt sliten och fin. Efter att Albin vevat in gäddan så vägde jag och fotade den innan det åter fick simma ner på djupet igen. Gäddan vägde 3.2 kilo.
De timmarna som återstod av fisket gav tyvärr inga mer gäddor, jag hade bara ett hugg på vägen in mot rampen. Så de fyra timmarna på raken var det alltså riktigt trögt i sjön. Vi elva tiden tog vi upp båten igen, men vi var helt klart nöjda med Albins gädda samt det goa vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar