måndag 19 juli 2010

Aspen

Aspen igen… Ny kväll, nytt försök på Gädda eller Gös. Jag satte i båten vid halv åttatiden, Joakim, Lars och Amanda var med också. Det blåste en del när vi skulle börja trolla ut på sjön, perfekt väder för gädda. Efter drygt 1,5 timmar så högg det på min blåvita Westin, men tyvärr släppte gäddan precis vid båten dåligt krokad var den. Jag blev riktigt besviken för att den såg ut att väga runt 5 kg. Jag har fortfarande inte kommit över det, men tänker man på Gösen som jag fick förra gången så känns det lite bättre.
Efter hugget hände inte så mycket för än klokan hade blivit runt halvtolv. På väg in mot bryggan så högg det på Lars wobbler och en fin Gös på 2,7 kg. En lyckad kväll för Lars, en stor besvikelse att jag tappade Gäddan, men det går mera gäddor där ute… Nästa fiske tillfälle blir uppe hos Sten i Härryda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar