torsdag 22 juli 2010

Vrestaby fiske

Denna gång gjorde jag ett uppehåll från fisket i Aspen. Jag åkte istället upp till min jobbarkompis Sten och fiskade uppe hos honom istället. Alltid lika trevligt att komma upp dit, dels för att det är en vacker sjö, samt att vi aldrig kommit där ifrån med utan att vi har fått upp gädda.
Vi kastade mestadels med poppers i de olika vikarna, samt körde lite trolling med, men vi fick aldrig något på trollingen utan enbart på popperna. Första viken och första kastet fick jag en gädda, liten dock, men kul när de tar på poppers.

Sten hade ett par hugg där med, men släppte. Vi fiskade och vidare till de andra vikarna i sjön tills klockan var runt halv elva då la vi av för kvällen. Sammanfattningsvis så fick vi en gädda var och jag tappade två, fast det gjorde inte så mycket för att de var ändå rätt små. Sten fick även ett par Abborrar med.

Vädret var riktigt fint från lätt vind till helt vindstilla.

Nästa fiske kommer att bli till helgen i Aspen antingen fredag eller lördag beroende på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar