söndag 25 juli 2010

Aspen nytt personbästa på Gös

Denna kväll följde Sten med mig ut för att fiska Gös. Vädret var halvklart och lite vind. Det var även premiär för mitt nya trollingspö och det tog inte mer än en timma innan första hugget kom, men det var ingen gädda utan det var ett Abborre som högg, faktiskt första Abborren jag får på trolling i Aspen men storleken var inget att skryta om. Den högg som vanligt på min blåvita ledade Westin wobbler. Även Sten fick en Abborre på popper , men tyvärr så tappade han en Gös runt halv nio, linan gick av och Gösen försvann med vobblern.
Nästa hugg kom vid 23:15, och det var då jag slog mitt personliga rekord med fyra hekto. Gösen var lite kortare än den förra, men fetare över magen. Den högg på samma vobbler som sist. Efter det bestämde vi oss för att dra oss in mot rampen. På vägen in högg ytterligare en gång, en lite större Gös, men tyvärr så släppte den alldeles vid båten. Lite trist med tanke på att jag hade slagit ytterligare mitt nya rekord, men jag får ändå vara nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar