söndag 19 september 2010

Aspen

BESVIKELSE! Hela fem timmars nötande, en tappad Gädda på ca 4-5 kilo. Enkel sammanfattning på den tidiga fisketuren denna blåsiga morgon.

Halv sju la jag i båten i morse, vädret var mulet med växlande vindar ena stunden var det ganska lugnt andra gick det gäss. Bra väder för att fiska gädda, men tydligen var det ingen höjdare alls! Jag provade som vanligt på olika djup, olika färger på wobblerna för fisket var oerhört trögt! Jag var ute i fem timmar och efter fjärde timman kom då äntligen första hugget! Men otur!!! Tappade gäddan ca 3 meter från båten när den hoppade upp och slet sig! Ska man nu hitta någon ljuspunkt var det iallafall att den högg på min djupgående Barkley wobbler. Det har jag väntat på riktigt länge nu. Nått som jag även har märkt är att min ledade Westinare som gav bra utdelning förra året har inte alls varit bra i år. Varken i Aspen eller i Sävelången. Riktigt besviken fortsatte jag sista timman att trolla vidare, men utan resultat. Nästa gång det blir Aspen ska jag chansa på att gäddan står kvar på samma ställe. Då ska den upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar