söndag 26 september 2010

Sävelången

Egentligen var det inte tänkt att det skulle bli Sävelången idag, meningen var att jag skulle köra trolling i Aspen, men jag har varit riktigt trött denna helg vilket gjorde att jag inte orkade gå upp riktigt tidigt i morse. Istället åkte vi hela familjen en stund till Sävelången för att ta en båt tur helt enkelt. Givetvis med spöna med.

Vi var ute ungefär knappt en timma för att det blåste en hel del. Jag hade bara med mig tre wobbler, det hade varit för trång att ta med hela draglådan. När jag visste att vi inte skulle åka båt mer än en timma så hade jag inte så stora förhoppningar på att jag skulle få någon gädda, men det tog faktiskt inte mera än en halvtimma så högg det. Knappt ett kilo, men riktigt kul ändå! Barnen tyckte det var jätte spännande att titta och klappa gäddan. Hej då! sa allihop när jag släppte tillbaka den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar