lördag 4 september 2010

Sävelången

Nu var det ett tag sedan jag ar ute och fiskade, det märks att semestern är slut och att det går mot höst. Vädret har inte heller varit det bästa, men nu har det varit bra några dagar så även denna helg. Tanken var att jag skulle fiska i Aspen idag, men när jag närmade mig Aspen såg jag från motorvägen att det var ingen ide alls att lägga i båten. Hela Aspen var inbäddad i dimma och klockan var halv sex på morgonen och av erfarenhet vet jag att dimman släpper strax innan halv nio. Så det fick bli Sävelången istället. Där är det igen fara om det är tjock dimma, jag ser kanterna bra ändå till höger om stenbron.

Men fisket var riktigt trögt. Inte ett hugg. Jag provade olika djup, olika storlekar på wobbler samt färger, men ingenting hjälpte. Det var bara jag och dimman.


Nästa gång så hoppas jag att det blir fiske i Aspen, Sävelången lockar inte riktigt än med tanke på att Aspen har gett rätt så bra utdelning nu i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar