lördag 10 maj 2014

Aspen

Denna kväll blev det Aspen. Tanken var att pojkarna skulle följa med ikväll, men i sista stund ångrade de sig. Kanske var det tur för det blåste lite småkallt när jag satte i båten vid sextiden. Jag trodde vinde skulle lägga sig ganska så snabbt, men istället så mulnade det på och började blåsa ännu mera. Ett tag fick jag köra på fyra på elmotorn för att hålla hyffsad rak kurs. Det var bara sista timman innan jag la ner fisket som sjön la sig som en spegel.

Men fisket visade sig vara trögt. Jag körde både på djupt vatten samt grunt vatten. Från fem meter och djupare. Jag provade olika vobbler, men ingenting hjälpte. Det var bara på vägen i mot båtrampen som det högg. Hugget kändes nästa inget alls. Det var en gös som smugit sig på vobblern. Först trodde jag att jag hade fått något skit på vobblern, men kul med första gösen för i år. Samtidigt märker jag återliggen att spöna med paravanera ger bäst utdelning. Efter tagit kort så släppte jag tillbaka den. Jag gissar att vikten låg runt 2 kilo. Mer hände inte under dessa tre timmars fiske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar