lördag 10 maj 2014

Vrestaby

Igår kväll var jag tillbaka uppe hos Sten för att fiska igen. Jag var uppe hos honom vid halv sju tiden. Det blåste knapp inte något och solen sken bitvis så att det skulle bli fin kväll visste vi.
Jag körde med samma wobbler som jag gjorde veckan innan. Sten satte på en liknande wobbler fast med stort sett samma färg. Vi trollade ut på vårt favorit stråk och det tog inte mer än 15 min innan första gäddan hög
 Vi trollade vidare till andra sidan sjön för att kasta lite, men det var bara trögt där.  Vi fortsatte att köra och det dröjde inte lång stund innan Sten fick hugg. När väl Sten vevade in gäddan fick jag hugg samtidigt. En gädda runt 1,5 kilo. Vi körde  vidare i sjön på både branter vid grundet och olika djup i sjön samt bra stråk som vi känner till. Resultatet av det samt wobbler valet gav oss ett riktigt bra fiske. Vi släppte tillbaka sammanlagt sex stycken gäddor var av en vi tappade när gäddan var på väg upp till ytan.
Höjdpunkten på den otroligt härliga fiskekvällen var ända Sten fina gädda som högg ca tjugo meter från badstranden. Det visade sig direkt i Sten spö att det var en gädda av större kalliber. Och det var det också. Madamen vägde fyra kilo. Jag tror också  att det var första gången vi inte testade mer en just en wobbler var under ett helt fiske.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar