söndag 3 augusti 2014

Aspen

Igår kväll var jag och Marcus från Lindome ute på sjön Aspen för fiska efter Gös. Dock var jag väldigt osäker på om det skulle hugga överhuvudtaget för att dagen efter skulle det åska en hel del. Väderomslag från högtryck till åskväder är aldrig bra. Vilket fall gjorde vi ett försökt på Gös.

Vi satte i båten vid sjutiden, det blåste lite från och till och vädret var halvklart. Marcus satte på två wobbler som han trodde mest på för gös, medan jag satte på en djupgående wobbler på mitt bakre spö och på spöt med sidoparavanen tacklade jag på en mört. Marcus gjorde ett bra val av wobbler för det tog inte mer än en halvtimma innan det högg. Tyvärr släppte gösen nära båten, men det vi såg av gösen så gissade vi att den vägde mellan 2-2,5 kilo.

Vi körde vidare på de heta platserna i sjön, vinden ökade rejält stundtals så det var nästan svårt att köra trolling. Ett tag fick jag köra på femman på elmotorn för att huvudtaget kunna hålla båten rakt. När skymningen kom bytte vi ut ett par wobbler som vi trodde på skulle leverera men det hjälpte inte. På sidoparavanen lät jag fortfarande mörten hänga kvar men inte ens ett hugg på mörten under hela kvällen heller.

Det blev tyvärr bara en tappad gör denna kväll. Vi gav upp ungefär vid tolvtiden. En annan sportfiskare vi träffade när vi tog upp båten som själv hade varit ute några timmar hade också ett bompass. Kul var att lära känna en ny fiskekompis Marcus för att fortsätta att fiska med framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar