lördag 19 september 2015

Gäddfiske


I förmiddags kom min svåger Nicklas och hans kompis Lars upp till mig för att prova lyckan efter gädda. Vädret var halvklart med mestadels sol. Där det var lä var det riktigt gott faktiskt. Vi gick ner till båten runt ett tiden för att åka ut för kasta av vikar och näckrosbälten. Jag kastade med ett av mina tail-beten, Nicklas kastade med ett traditionellt skeddrag i rätt så blåa färger och Lars hade tagit med sid sitt flugspö för att enbart flugfiska efter gädda. Det tog inte mer än tjugo minuter innan det högg på Nicklas drag. Ett par snabba foton så fick lilla gäddan simma tillbaka igen och växa sig större.
Vi kastade av vidare längs med vassar och knappt en kvar efter att Nicklas släppte tillbaka sin första gädda så krokade han en till gädda. Den var något mindre än den första. 
Vi kastade vidare på en del ställen vi tror skulle vara heta för hugg, men vi fick tyvärr ingen fisk mer. Vi kanske var ute i ungefär två timmar. Nästa fiske blir troligen att jag metar eller så fiskar jag gädda igen fast i lite sämre väder och hoppas på mera tur då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar