lördag 14 maj 2016

Gäddfiske


Idag lördag under förmiddagen bestämde jag mig för att köra en lite trollingtur efter gädda i ån. Tanken var att jag inte skulle fiska alls, men med sjunkande dagstemperatutrer, duggregn och lite kylande nordanvind så var det ändå bra förutsättningar för ett bra gäddfiske. Jag tog min favorit wobbler som har levererat gädda varje gång jag fiskat, så varför bryta ett vinnande koncept. Vi elva tiden så styrde jag ut från bryggan i lite kylande vind och duggregn och jag han inte mer än vända vid den stora höljan och köra in mot ån innan det högg på wobblern. En gädda på ca 4 kilo skulle det visa sig vara.
 
Jag hade egentligen tur att jag fick upp gäddan överhuvudtaget för att jag satte spöt mellan benen för att dra upp dragkedjan på overallen och givetvis å högg det, men det gick ju som sagt bra. Det tog drygt fem  minuter från att jag körde ut från bryggan tills gäddan var landad. Ett par snabba kort så fick den simma vidare igen. Jag körde vidare ca en timma efter gäddan men det blev inga mer hugg under detta korta fiskepass. Jag var ändå nöjd med att jag gick ner till ån för köra lite trolling trots att det var tänkt att jag inte skulle fiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar