lördag 7 augusti 2010

Aspen

Igår kväll följde svärfar ut och körde trolling i Aspen. Efter allt regnande blev det äntligen en fin kväll, helt vindstilla och solsken. Vi körde ut ungefär vi sju tiden och vi började gå över djupbranterna efter gädda. Fösta hugget som kom efter knappt en timma och det var en Abborre, min andra Abborre på mitt nya trollingspö samt på min favorit Westinare. Efter att det började skymma gick i ut mot djupet och körde. Jag bytte som vanligt till min favorit gös wobbler. Anders wobbler släpade vid vattenytan samtidigt som han pratade i telefonen när plötsligt en gädda hoppade upp och skulle hugga, men missade. Gissar att den var dryga 2kg. Även nästa hugg fick Anders strax efter hans skulle släppa ut sin wobbler, en gädda på 3kg.
Efter detta hände det inte så mycket under kvällen mer än att jag tappade en gös på vägen in, den släppte strax efter hugget. Lite synd men förhoppningsvis lyckas jag bättre nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar