torsdag 12 augusti 2010

Aspen

Igår kväll var det dags för ett nytt race igen i Aspen, kanske inte det är det sista gösfisket innan jag börjar jobba på måndag iallafall, kanske att jag går ut en kväll igen innan söndag. Igår var Sten med igen, jag lovade honom att han skulle få en gös, och det ficka han med. Vid sjutiden körde vi ut, det regnade från och till hela kvällen, men vattnet låg som en spegel så det var riktigt fint. Efter bara tjugo minuter högg första gösen för mig, men tyvärr släppte den lika fort. Efter att först kört trolling på kanterna gick vid som vanligt ut på djupet. Runt halv nio small det på för Sten, en gädda på 3,2 kilo. Tyvärr har jag inget kort på gädda för jag var så klantig och råkade radera kortet.

Vi fortsatte sedan att köra och nästan en timma efter Stens hugg drog det till mitt spö och även jag fick en gös. Nytt rekord för liten gös för mig 1kg. Det var första gången en gös högg på min ledade Westin wobblern.
När klockan närmade sig halv elva bestämde vi oss för att dra oss inåt, det var så Sten fick sin första gös. En grann en på 4kg. Jag lovade att han skulle få gös när han lånade min favorit wobbler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar