söndag 15 augusti 2010

Aspen

Sista gösfisket för i sommar antar jag att det var i förrgår, imorgon börjar jag jobbet. En semester går verkligen fort. David var med mig ute denna kväll för att han ville ha sin första gös. Jag lovade honom det, iallafall försöka det. Denna gång började vi trolla förbi grundet och på branten ner mot djupet högg första gäddan, dock väldig liten. Vi fortsatte sedan att trolla vidare denna goa sensommar kväll, men det visade sig att det var riktigt trögt. Jag hade ju lovat David gös och det gäller att hålla vad man lovar. På vägen in så sa jag till David att håll i spöt nu för att jag lovar att det kommer hugga! Och efter ungefär 30 sekunder small det på! En fin gös på 4,1 kilo.

Han lånade även min favorit wobbler som gösarna verkligen gillar så det kändes riktigt bra att han fick vad jag lovade. Dessutom att de small på ca 30 sekunder efter jag sa att det skulle hugga gjorde inte saken sämre. Nästa fiske kommer nu att ske på tidiga morgonar i framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar