söndag 3 juli 2016

Gäddfiske


Igår kväll gick jag ner till ån för att köra lite gäddfiske. Vädret var lovande för gädda för det kom och gick regnskurar samt blandat med sol och moln och blåst. Jag bestämde mig för att börja köra trolling och satte på min favorit wobbler som gett bra resultat i ån tidigare under säsongen. Efter att jag kört i nästan två timmar utan hugg så gav jag upp trollingen för att i stället satsa på att kasta längs ett par vassar med ett av mina tailbeten i mörk färg. Förhoppningsvis skulle detta locka de sega gäddorna till hugg i stället. Men även detta var trögt, men till slut högg i alla fall en gädda. Det var en ganska så liten gädda, men samtidigt blev det inget bom pass.
 
Efter jag släppt tillbaka gäddan så kastade jag några vasskanter igen, men mer fisk blev det inte. Dessutom började det mörkna så det var lagom att packa ihop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar