lördag 9 juli 2016

Gäddfiske


Igår eftermiddag gick jag ner till ån för att fiska efter gädda. Emil och Anton var med en stund och turades om att köra båten. Anton tränade även på att kasta lite. Vädret var rätt så skapligt faktiskt, från halvklart till sol på kvällen med svaga vindar. Kanske inte det optimala gäddvädret men vill man njuta av vädret så var det ett bra tillfälle. Vi började med att köra trolling som vanligt första timman, men det gav inget alls. Trotts två wobbler med helt olika färger. Det var samma visa även förra helgen med att trollingen var trög. Jag bytte då taktik för att försöka lura upp de tröga gäddorna med att kasta av vassar och näckrosbälten. Efter jag kastat ca en halvtimma högg äntligen en gädda på mitt tailbete.
Tyvärr var det ingen stor gädda, knappt två kilo skulle jag gissa. Efter ett par foton fick den simma vidare igen. Jag och Anton kastade vidare men ingen mer gädda ville hugga. Sista timman provade vi att trollingfiska igen men det gav tyvärr inget heller. Det känns som om det är lite små trögt i ån för tillfället men förhoppningsvis vänder det igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar